När jag bestämde mig för att starta ett företag ville jag att det skulle vara meningsfullt i varje detalj, vilket börjar med ett meningsfullt namn. Samtidigt ville jag ha koppling till min största motivation och inspiration – våra barn.
Vi fick vänta i ungefär 3 år innan barnen sa sina första ”mamma” och ”pappa”. Men långt innan fanns det en enda ordliknande ljudkombination som de lyckades utföra. Det lät som [disydÁ] (med betoning på sista ”A”) och var barnens version av [idÍ sydÁ] vilket betyder ”Kom hit” på mitt modersmål. Ett budskap som är väldigt viktigt för alla föräldrar, men kanske dubbelt så viktigt för oss vars barn har svagare koppling till den ”vanliga” verkligheten.
När jag tänkte på det ordet, föll allting på plats: meningsfullt, motiverande, personligt. Det budskapet ville jag grunda mitt företag på – att välkomna er hit för att bjuda på lite praktisk hjälp, lite avlastning, lite inspiration – och mycket medkänsla!

kom
hit